Amszterdam2010_img_6478

Utazás Amszterdamba

A bonni kiküldetésem alatt az egyik hétvégén úgy gondoltam, hogy teszek egy utazást Hollandiába, a holland fővárosba. Ezt a tervet már tavaly is kitaláltam, sajnos akkor nem sikerült megvalósítani, de idén végre sikerült az egyik barátommal.

Hollandiában már többször jártam, így mondhatni otthonos nyugalommal indultam a főváros felé. Bonnból Amszterdamot mintegy 3 óra alatt el lehet érni az autópályán. Egy nagyon fontos dolgot kell észben tartani mielőtt autóval Amszterdamba látogat az ember, mégpedig azt, hogy a parkolás nagyon drága a belvárosban. Óránként 4 – 5 euróba is kerülhet, ami egy fél napos városnézés esetén nem kis összeg.
Amszterdamban az autóval érkező turisták számára a legjobb megoldás a külvárosban lévő parkolóházak használata. A legjobbak és az áruk is kedvező az úgynevezett P + R (Park and Ride) parkolóházak. Sikerült is találnom egy kedvezőt az interneten.
Ennek a parkolóháznak az érdekessége, hogy a parkolójegy mellé ingyenes metrójegyet is adnak. A parkolóház mellett kb. 3 perc sétára található a metróállomás ahonnan 25 – 30 perc alatt el lehet érni a belvárost.
Körülbelül 12 megálló múlva már a város szívében is voltam és elkezdtem a fotósétámat Amszterdam szűk utcáin és kanálisain.
Utazásomat csak két naposra terveztem a hétvégén. Vasárnap reggel azaz hajnalban az első dolgom az volt, hogy a Harlem városrészhez közeli tengerparton fotókat készítsek. Itt reggelente a hollandok a friss tengeri levegőn a tenger morajlása mellett sétálnak, bicikliznek vagy éppen kutyát sétáltatnak.

Vasárnapi programként a Alkmaar híres sajtpiaccal rendelkező holland falucskát tűztük ki úti célul. Sajnos azon a napon nem volt piac, de azért érdemes volt megnézni ezt a kis nyugodt holland falucskát.

Visszafelé Bonnba nem az autópályán mentünk, hanem a mellette lévő autóutakon, hogy minél többet lássunk Hollandiából. Mivel Hollandiában több ezer kilométer hosszú csatornarendszer van, ami nagyon jól hajózható így rengeteg kis kikötőt találtunk. Az egyiknél természetesen meg is álltunk fotózni és csodálkozva tapasztaltam, hogy a hollandok vasárnap délutánonként a hajóikon pihennek, sziesztáznak, olvasnak vagy éppen rádiót hallgatnak. Hihetetlen nyugodtsággal telnek a mindennapjaik, egy picit irigyeltem tőlük ezt a vasárnap délutáni programot.

A két nap alatt mintegy 800km levezetése után ismét az alábbi képekkel érkeztem bonni szállodaszobámba.